opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    jamesbondzio
    Ciśnienie OK, a zawieszenie oczywiście sprawdzę (choć dopiero za jakiś czas), ale zarzekam się, że żadnego zaliczenia dziury nie było, bo na złych drogach jeżdżę jak pojebany - slalomem, albo powoluuutku. Samochód ma 100kkm na liczniku, a opony wymieniłem z zimowych na nowe letnie przy stanie 98kkm (mówiłem, że mało jeżdżę) - a wcześniej na zimowych było dobrze. Kołysanie, pływanie jest nieznaczne, ale jednak jest wyczuwalne. Nie wykluczam, że jednak coś tam się rozjechało w zawieszeniu samo z siebie i wyjątkowo pokryło w czasie z wymianą na Dunlopy.

    O wnioskach poinformuję na koniec sezonu letniego, teraz mam inne wydatki w kolejce - rozrząd, panewki (prewencja), no i olej w skrzyni, bo zaczęła sobie zgrzytać :evil: A na dalekie i szybkie wyjazdy mam drugie auto (choć z głośnymi oponami - GoodYear OptiGrip - nie polecam, szybko ząbkują).

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      Troche sie dziwie dlaczego tak wszyscy pisza o Oponeo jak mozna taniej kupic opony w ich blizniaczym sklepie www.motostrada.pl

      Komentarz

      • dudek_t
        L&K
        • 2008
        • 1421

        Zamieszczone przez beaviso
        jamesbondzio
        Ciśnienie OK, a zawieszenie oczywiście sprawdzę (choć dopiero za jakiś czas), ale zarzekam się, że żadnego zaliczenia dziury nie było, bo na złych drogach jeżdżę jak pojebany - slalomem, albo powoluuutku. Samochód ma 100kkm na liczniku, a opony wymieniłem z zimowych na nowe letnie przy stanie 98kkm (mówiłem, że mało jeżdżę) - a wcześniej na zimowych było dobrze. Kołysanie, pływanie jest nieznaczne, ale jednak jest wyczuwalne. Nie wykluczam, że jednak coś tam się rozjechało w zawieszeniu samo z siebie i wyjątkowo pokryło w czasie z wymianą na Dunlopy.

        O wnioskach poinformuję na koniec sezonu letniego, teraz mam inne wydatki w kolejce - rozrząd, panewki (prewencja), no i olej w skrzyni, bo zaczęła sobie zgrzytać :evil: A na dalekie i szybkie wyjazdy mam drugie auto (choć z głośnymi oponami - GoodYear OptiGrip - nie polecam, szybko ząbkują).

        M.
        Założę się że masz tylne wahacze do wymiany. W pewnym momencie, dosłownie z kilometra na kilometr samochód zaczął być bardzo niestabilny. Wymiana i jest jak nowy. Opony nie mają tu nic do rzeczy, jestem tego pewien (mimo że nie lubię Dunlopów).

        Komentarz

        • beaviso
          Elegance
          • 2010
          • 767
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Dzięki za rady - zobaczy się.

          M.
          666 4U

          Komentarz

          • Voit
            Elegance
            • 2010
            • 816

            Zamieszczone przez zepter00
            Są tańsze sklepy niż Oponeo... Brałem opony już w 10 sklepach... Zawsze byłem zadowolony...zawsze sprawdzam w wyszukiwarce - porównywarce cen i sprawdzam jakie koszty a może wliczona cena za dostawę.
            ...Jeśli są tańsze sklepy, to tym bardziej nie warto kupować chińskiego szajsu.
            Nie chciałem szukać najtańszej oferty, podałem tylko przykład.

            Komentarz

            • majuDJ
              Rider
              • 2012
              • 464

              Chyba jednak odżałuję co nieco kasy i kupię Michelin Energy Saver+ 205/55/R16 91V


              Dobra cena 295zł za taką oponkę.

              Używa ktoś z Was tych opon ?
              http://www.euromove.pl

              Komentarz

              • beaviso
                Elegance
                • 2010
                • 767
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Niestety, po weekendzie kolejne małe rozczarowania BluResponsami. Odbyłem szybką trasę 550km lichymi drogami powiatowymi. Na niektórych odcinkach nawierzchnia nowa, ale droga kręta, a ruch niewielki. To lubię, więc pojechałem trochę ostrzej. No i zdziwienie - to "nie ten samochód", którym jechałem tą samą drogą równo przed rokiem... Opony wyraźnie bardziej miękkie od fabrycznie montowanych CEC3. Zniknęło gdzieś niewzruszone prowadzenie, pojawiła się "gumowatość" i niepokojący szum dociążanych opon przy szybszym pokonywaniu łuków. Wiem, że od 195/65 R15 nie można wiele wymagać, ale naprawdę auto prowadziło się lepiej w łukach na CEC3, żadnego jęczenia opon nie było słychać, auto szło za ręką idealnie i pozwalało na ciut więcej...
                A na deser - na znanym skrzyżowaniu już pod domem, dziesiątki razy pokonywanym, przy wcale nie mocnym hamowaniu z ok. 80 km/h dwa razy ABS interweniował (warstwa wody zalegała w płytkiej koleinie). A miało być tak dobrze na mokrym. No cóż, po początkowym entuzjazmie pora ochłonąć i przyzwyczaić się na kolejne 5 lat

                M.
                666 4U

                Komentarz

                • Voit
                  Elegance
                  • 2010
                  • 816

                  ...A sprawdziłeś to zawieszenie?

                  Komentarz

                  • gusiak11
                    L&K
                    • 2013
                    • 1362
                    • Ford

                    Zamieszczone przez beaviso
                    Na niektórych odcinkach nawierzchnia nowa, ale droga kręta, a ruch niewielki. To lubię, więc pojechałem trochę ostrzej
                    Że tak zaczepnie zapytam to skąd wybór takich opon, nie od razu pakować 19` ale no przynajmniej cal, dwa więcej i wtedy profil 55 czy 45 i pływanie zmniejszy sie diametralnie.

                    Skąd sie bierze to myszkowanie przy większych prędkościach nie wiem... natomiast opisywane przez Ciebie pływanie, uciekanie w zakrętach upatruje tylko i wyłącznie w profilu opony, mam dokładnie to samo jak zakładam lato-zima-lato. Na letnich mimo ze to tylko 205/55 jedzie jak przyklejony, zima kilka dni sie trzeba przyzwyczaić że komfort na ++ trakcjana --- coś za coś. Jak by było więcej kasiory to lato 17` a z tych 16 zrobił bym zimę ale...

                    Teraz zmieniłem ojcu GY EficentGrip 215/50/17 na UR 3 225/45/17 (za jedna GY były prawie dwa Uni...) opona ma inna, ardziej miekką ściankę od GY co opisywali koledzy wcześniej i auto zupełnie zmieniło charakterystykę jazdy, ale ojcu to pasuje bo nie szarpie w koleinach więc zadowolony a szybkich łuków widać nie robi
                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                    Komentarz

                    • beaviso
                      Elegance
                      • 2010
                      • 767
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez gusiak11
                      Że tak zaczepnie zapytam to skąd wybór takich opon, nie od razu pakować 19` ale no przynajmniej cal, dwa więcej i wtedy profil 55 czy 45 i pływanie zmniejszy sie diametralnie.
                      Bo zwyklę jeżdżę spokojnie, a na poprzednich Conti EC3 w takim samym rozmiarze jeździło mi się w zupełności dobrze (z zastrzeżeniami co do przyczepności na mokrym) i nawet szybsza jazda w łukach wypadała zadziwiająco dobrze, pewnie i stabilnie. Nie mówię o ostrej jeździe, tylko o nieco szybciej pokonywanym łuku, ładnie pociągniętym Auto jeździło jak gokart, stąd stwierdziłem, że nie ma potrzeby iść w mniej komfortowy rozmiar. Powiem więcej - lepiej jeździło mi się Octavią na tych balonach niż ogólnie słabo prowadzącą się w zakrętach Vectrą C na twardych 225/45 R17 - przede wszystkim zwinniej i zupełnie pewnie. Teraz, na Dunlopach, gdzieś ta pewność odpłynęła w siną dal - zaznaczyła się podsterowność, pogłębiły przechyły, a opony niepokojąco szumią przy dociążaniu.

                      Nie żebym miał pretensje do całego świata i wylewał krokodyle łzy - ale myślę, że warto napisać o swoich wrażeniach jeśli ktoś rozważa zakup danej opony. Dunlop BluResponse jest nastawiony w pełni na komfort - i tyle. Ja kupowałem w ciemno i uczucia mam teraz mieszane - choć cisza jest nieprzeciętna i mocno wynagradza niedostatki tej opony.

                      Aha - sygnalizowanych oszczędności w spalaniu u siebie nie zauważyłem, jakoś nie potrafię zejść poniżej 6 litrów realnego spalania poruszając się za miastem Mam w ogóle wrażenie, że dawniej to samo auto i ten sam kierowca spalało mniej, w przedziale 5.0-5.5, a jeździłem wówczas ostrzej (bo auto było firmowe, a ja nie wiedziałem o tej całej wokółpanewkowej panice). Może to Lotos Dynamic ON, który tankuję zawsze od ponad 2 lat, ma taki wpływ... Coś w tym może być, bo jeden jedyny raz w życiu gdy udało mi się przejechać 1010 km na jednym baku (i zatankować po tym pełne 55 litrów), to było na zwykłym ON Orlen, pomiędzy zwyczajowymi tankowaniami Dynamica, na którym z trudem osiągam 900 km. Dziwne, nie? Ale to już off-topic.

                      Zamieszczone przez gusiak11
                      Skąd sie bierze to myszkowanie przy większych prędkościach nie wiem... natomiast opisywane przez Ciebie pływanie, uciekanie w zakrętach upatruje tylko i wyłącznie w profilu opony, mam dokładnie to samo jak zakładam lato-zima-lato. Na letnich mimo ze to tylko 205/55 jedzie jak przyklejony, zima kilka dni sie trzeba przyzwyczaić że komfort na ++ trakcjana --- coś za coś. Jak by było więcej kasiory to lato 17` a z tych 16 zrobił bym zimę ale...
                      Ja bardziej w sztywności samej konstrukcji opony. Profilu/szerokości nigdy w tym aucie nie zmieniałem. Widocznie opona ma miekką ścianę boczną.

                      Zamieszczone przez gusiak11
                      Teraz zmieniłem ojcu GY EficentGrip 215/50/17 na UR 3 225/45/17 (za jedna GY były prawie dwa Uni...) opona ma inna, bardziej miekką ściankę od GY co opisywali koledzy wcześniej i auto zupełnie zmieniło charakterystykę jazdy, ale ojcu to pasuje bo nie szarpie w koleinach więc zadowolony a szybkich łuków widać nie robi
                      Uniroyale są znane z miękkości. Sam mam zimowe Uni w Vectrze 215/55 R16 i auto płynie. Oczywiście brakuje sztywności. W lecie GY OptiGrip 225/45 R17.
                      Ale zadziwiasz mnie jednym. To, co wymieniłeś w aucie swojego ojca, to są rozmiary takie jak w mojej Vectrze C. No i moje auto na 225 bardzo szarpie w koleinach, podczas gdy na 215 jest trochę, a nawet więcej niż trochę, lepiej. A u Ciebie odwrotnie Czyli nie tylko rozmiar 215-225 ma znaczenie, a również miękkość opony wpływa na jazdę w koleinach. Mocno waham się nad dopłatą do 215/50 przy następnej zmianie, bo 225/45 sprawuje się źle na drodze z koleinami. A'propos różnicy cen - to nie tyle, że za jedną GY były prawie dwie Uni, to przede wszystkim spowodowane było różnicą w cenach rozmiarów. 215/50R17 bywa nawet o połowę droższa niż ten sam model opony w bardziej popularnym rozmiarze 225/45 R17.

                      M.
                      666 4U

                      Komentarz

                      • gusiak11
                        L&K
                        • 2013
                        • 1362
                        • Ford

                        Zamieszczone przez beaviso
                        A'propos różnicy cen - to nie tyle, że za jedną GY były prawie dwie Uni, to przede wszystkim spowodowane było różnicą w cenach rozmiarów. 215/50R17 bywa nawet o połowę droższa niż ten sam model opony w bardziej popularnym rozmiarze 225/45 R17.
                        no mniej więcej tak ale nie chciałem się rozpisywać, dla tego poszły ''nie homologwane" 225/45/17 czego ford w modelu mondeo MK IV nie przewidział
                        http://carsdetailing.blogspot.com/

                        Komentarz

                        • beaviso
                          Elegance
                          • 2010
                          • 767
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez gusiak11
                          Zamieszczone przez beaviso
                          A'propos różnicy cen - to nie tyle, że za jedną GY były prawie dwie Uni, to przede wszystkim spowodowane było różnicą w cenach rozmiarów. 215/50R17 bywa nawet o połowę droższa niż ten sam model opony w bardziej popularnym rozmiarze 225/45 R17.
                          no mniej więcej tak ale nie chciałem się rozpisywać, dla tego poszły ''nie homologwane" 225/45/17 czego ford w modelu mondeo MK IV nie przewidział
                          A to ciekawostka. Bo świadectwo homologacji mojej Vectry C wskazuje jako dopuszczalne zarówno 215/50 R17 jak i 225/45 R17 o średnicy mniejszej o 2% (12.5 mm). Obie są dozwolone. Przy czym licznik przejechanych kilometrów wskazuje mi zawsze nieco więcej niż ta sama trasa skalkulowana na targeo.pl. Z kolei prędkościomierz analogowy 200 km/h, cyfrowy (w komputerze pokładowym) 190 km/h, a GPS 185 km/h - w jednym momencie.

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz

                          • gusiak11
                            L&K
                            • 2013
                            • 1362
                            • Ford

                            Domyślam się że homologowane rozmiary to te z naklejki, więc tam 225/45/17 nie ma ale s.... to pies... jeździ sie ok, opony OK, a w deszczu i po deszczu nawet OK++
                            http://carsdetailing.blogspot.com/

                            Komentarz

                            • beaviso
                              Elegance
                              • 2010
                              • 767
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              No tak, u mnie rozmiary wymienione na wlepce we wlewie paliwa, wskazującej właściwe ciśnienie, są takie same jak wymienione w wyciągu ze świadectwa homologacji oraz instrukcji. Co ciekawe, 215/50 R17 jest dopuszczone tylko jako opony letnie - możliwe, że na koło o tej średnicy nie podejdą już tak bezproblemowo łańcuchy, stąd to wykluczenie na zimę.

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                i jak tam wasze oponki po dogrzaniu . ktos zauwazyl cos niepokojącego w swoich oponach

                                re002 kleja na cieplo jak szalone

                                Komentarz

                                • zepter00
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2304

                                  Ja zauważyłem... Za rok będę je musiał wymienić na nowe...
                                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                  Komentarz

                                  • Arex73
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 85

                                    Witam.

                                    Staralem sie przeczytac ile mogle z tego tematu. Jednak wiem ze co jakis zcas wchodza nowe modele opon i tak dalej.
                                    Przymierzam sie juz bardzo niedlugo do zmiany opon w mojej O3 i w sumie nie wiem co wybrac.
                                    Samochod wyjachal z salonu Michelin Primacy HP. Z czego dzisiaj ten sam salon mowi ze Micheliny nie sa OK do O3 tylko Conti ?!
                                    OK. Rozumiem ze chca sprzedac co maja na skladzie wiec wole sie zapytac tak zwanego zrodla niezaleznego :-)
                                    Rozmiar opon w tej chwili to 225/45 R17 91W
                                    Na anglo jezycznych forach ludzie polecaja Michelin Primacy 3.
                                    Moze cos innego jednak bedzie lepsze?
                                    Dla mnie akurat z racji miejsca zamieszkania dosyc wazna jest przyczepnosc na mokrej nawierzchni :-D
                                    Arek
                                    Superb III 2.0 TDI DSG Executive Business Grey
                                    Juz nie ma O3 1.6 TDI DSG Elegance Corrida Red
                                    Byla - O2FL 1.4 TSI DSG Elegance - Pacific Blue

                                    Komentarz

                                    • gusiak11
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1362
                                      • Ford

                                      Zamieszczone przez Arex73
                                      Z czego dzisiaj ten sam salon mowi ze Micheliny nie sa OK do O3 tylko Conti
                                      Bo nie są niemieckie a VW jest, więc przykaz z centrali chwalić swoje normalne zachowanie zachodnich sąsiadów, czy są rzeczywiście lepsze na 3 kierowców bedze zapewne 4 opinie
                                      http://carsdetailing.blogspot.com/

                                      Komentarz

                                      • jerol
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 188

                                        Ja z salonu wyjechalem na pirelli p7 cinturato 17stki i jezeli chodzi o przyczepnosc to sa ok, ale troche glosne. Jezeli szukac przyczepnosc to bym raczej wybral bridgestony s001 albo troche bardziej eco t001 obydwie sa swietne, moze michelin pilot sport 3. Najlepiej mi sie jezdzilo na bridgestone er300 w poprzednim aucie wiec teraz wybralbym tez cos od nich.

                                        Komentarz

                                        • dzul
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 23

                                          Zamieszczone przez Arex73
                                          Witam.

                                          Staralem sie przeczytac ile mogle z tego tematu. Jednak wiem ze co jakis zcas wchodza nowe modele opon i tak dalej.
                                          Przymierzam sie juz bardzo niedlugo do zmiany opon w mojej O3 i w sumie nie wiem co wybrac.
                                          Samochod wyjachal z salonu Michelin Primacy HP. Z czego dzisiaj ten sam salon mowi ze Micheliny nie sa OK do O3 tylko Conti ?!
                                          OK. Rozumiem ze chca sprzedac co maja na skladzie wiec wole sie zapytac tak zwanego zrodla niezaleznego :-)
                                          Rozmiar opon w tej chwili to 225/45 R17 91W
                                          Na anglo jezycznych forach ludzie polecaja Michelin Primacy 3.
                                          Moze cos innego jednak bedzie lepsze?
                                          Dla mnie akurat z racji miejsca zamieszkania dosyc wazna jest przyczepnosc na mokrej nawierzchni :-D
                                          Poniżej w dalszej części tekstu (Na Mokro) znajdziesz co nieco na temat tych opon: http://www.oponeo.pl/dane-opony/cont...mo-fr#64788660
                                          Opony Michelin Pilot Super Sport wybierałem jako najlepsze drogówki na nowe 18-calowe felgi, o wymiarze 245/40 i odpowiednich indeksach pręd.

                                          Komentarz

                                          • beaviso
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 767
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Konkretne pytanie - bo w przyszłym sezonie będę zakładał nowe opony do Vectry C - które nie ząbkują???

                                            Interesują mnie dwaj konkretni producenci opon i doświadczenia z użytkowania ich wyrobów w aucie z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem, które zwykle jeździ puste tylko z kierowcą - słowem, opony są narażone na ząbkowanie. Czyli pytanie - które nie wyząbkują, a zapewnią sensowną trakcję i pewne przyspieszanie na mokrej nawierzchni (auto z silnikiem dającym 400 Nm).

                                            Pod uwagę biorę wyłącznie Continental (Sport Contact 5) oraz Bridgestone (nie wiem jaki model najlepiej). Rozmiar 215/50 R17 (91W), bo 225/45 R17 wyjątkowo słabo sprawdziły się w koleinach i do tego troszku za małe kółka wydają się optycznie.

                                            M.
                                            666 4U

                                            Komentarz

                                            • uli07
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 391
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Troche nie na temat, ale napisales, ze rozwazasz Bridgestone. No to odpisze, ze Potenza RE050 225/45R17 91W produkcji polskiej wyzabkowaly sie.
                                              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                              Komentarz

                                              • beaviso
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 767
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez uli07
                                                Troche nie na temat, ale napisales, ze rozwazasz Bridgestone. No to odpisze, ze Potenza RE050 225/45R17 91W produkcji polskiej wyzabkowaly sie.
                                                Cenna uwaga, bardzo dziękuję. To był jeden z moich typów...
                                                W jakim samochodzie? Po jakim przebiegu?

                                                Obecnie dojeżdżam GoodYear OptiGrip, które przejechały ok. 45,000 km (auto zrobiło 75,000 km na zmianę z zimowymi, w lecie oczywiście jeździłem więcej-dalej). W tym sezonie są już głośne niemal nie do wytrzymania, dlatego jesienią je pożegnam. Bieżnik jeszcze ze sporym zapasem, bo dopiero zaczyna wyłaniać się gdzieniegdzie tzw. druga rzeźba (OptiGrip ma dwie rzeźby, płytką i głębszą, pokazującą się dopiero po częściowym zużyciu opony).

                                                M.
                                                666 4U

                                                Komentarz

                                                • uli07
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 391
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Cenna uwaga, bardzo dziękuję. To był jeden z moich typów...
                                                  W jakim samochodzie? Po jakim przebiegu?
                                                  W moim aucie. Link w stopce. Opony zrobily cos okolo 20 tys. km, bo wywalilem je w tym roku (3 lata od nowosci), a jezdzily na wymiane z zimowkami. Huczaly juz w tamtym roku.

                                                  Zwroc uwage, ze napisalem RE050, a nie RE050A, ktora jest asymetryczna. Moje RE050 sa/byly kierunkowe, wiec teoretycznie nie powinno sie ich odwracac i krecic w "druga strone" - moze to bylaby szansa na wyrownanie tych zabkow. Ludzie mowia, zeby szukac asymetrycznych.....
                                                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                                  Komentarz

                                                  • beaviso
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 767
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez uli07
                                                    Zwroc uwage, ze napisalem RE050, a nie RE050A, ktora jest asymetryczna.
                                                    Fakt, nie dostrzegłem. Ojciec ma RE050 lub RE050A - do sprawdzenia - w Maździe 6 i je sobie chwali.

                                                    M.
                                                    666 4U

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...